AB'den Çinli Otomobil Üreticilerine Yüzde 48 İthalat Vergisi

Avrupa Birliği'nin uyguladığı geçici tarifeler, bazı Çinli otomobil üreticilerine yönelik ithalat vergilerini yüzde 48'e kadar artırdı. Bu durum, söz konusu markaların Avrupa pazarında zorlu bir dönem geçirmesine neden oldu. Bu artış, sektördeki dengeleri değiştirebilir ve otomobil şirketlerinin rekabet gücünü etkileyebilir.

Avrupa Birliği'nin (AB), Çin'den ithal edilen bazı elektrikli araçlara uyguladığı geçici tarifeler, sektörde büyük yankı uyandırdı. Bu tarifelerle birlikte bazı Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa'ya olan ihracatında yüzde 48'e varan oranlarda artış gösteren ithalat vergileriyle karşılaşması, markaların zor günler geçirmesine neden oldu. AB'nin bu kararı, Çinli üreticilerin Avrupa pazarındaki rekabet gücünü azaltmayı ve yerel üretimi desteklemeyi amaçlıyor.

Çinli Üreticilerin Avrupa'daki Durumu

SATIŞLAR YÜZDE 45 DÜŞTÜ Dataforce'un, temmuz ayı verilerini bildiren ve 16 üye ülkedeki sonuçları derleyen araştırmasına göre, Çinli otomobil üreticileri BYD ve MG gibi şirketlerin geçen ay AB'de tescil ettiği yeni elektrikli araç sayısı haziran ayına göre yüzde 45 düştü. Düşüş, otomobil üreticilerinin 5 Temmuz'da yürürlüğe giren ek vergilerden önce elektrikli araçları bayilere ulaştırmak için acele etmeleri nedeniyle yüksek çıkmış olabilir.

Çin Markalarının Direnişi

TEMMUZDAKİ DÜŞÜŞE RAĞMEN ÇİNLİ MARKALAR PES ETMİYOR. Temmuz rakamlarında, Çin markalarının AB'nin elektrikli otomobil pazarındaki payları temmuz ayında yüzde 8,5'e yükselirken, bir yıl önceki bu oran yüzde 7,4 olarak kayıtlara geçmişti. Elektrikli araçlar hala tüm Avrupa pazarının küçük bir kısmını oluşturuyor olsa da içten yanmalı otomobillerin kullanımdan kaldırılmasıyla birlikte zamanla pazara hakim olacaklar.

BYD'nin Avrupa'daki Genişlemesi

BYD, temmuz ayında 16 pazarda bir yıl öncesine göre üç kat daha fazla elektrikli araç sattı. Çin'in devlete ait SAIC şirketinin bir parçası olan MG, temmuz ayında bir yıl öncesine göre yüzde 20 düşüş kaydetti, Polestar satışları ise yüzde 42 düştü. Çin'in en çok satan otomobil markası BYD, Avrupa'daki genişlemesini sürdürüyor.

Vergilerin Kalıcı Hale Gelme Tehlikesi

BRÜKSEL ile Pekin arasında bir anlaşma sağlanamazsa, vergiler kasım ayında kalıcı hale gelecek. Tarife tartışması, bölgelerdeki üreticiler üzerinde baskı oluşturan küresel elektrikli araç büyümesindeki yavaşlamayla aynı zamana denk geldi. AB politikacıları, 2035 yılına kadar yeni fosil yakıt yakan arabaları aşamalı olarak kullanımdan kaldırmaya hazırlanıyor.

Dataforce'a göre Almanya'da Çin markaları temmuz ayında yapılan araç tescillerinin yüzde 8'ini oluşturdu. Bu oran haziranda yüzde 13 seviyesindeydi. Fransa'da ise bu oran yüzde 8'den yüzde 5'e düştü. AB üyesi olmayan Birleşik Krallık'ta Çin markaları ivme kazandı.