Adalet Bakanlığı 300 Personel Alımı Şartları Nelerdir? Adalet Bakanlığı Personel Alımı Başvurusu Nasıl, Nereden Yapılır?

Adalet Bakanlığı, İcra Müdür ve İcra Müdür Yardımcıları Seçme Sınavı tarihini açıkladı: 24-30 Ekim 2024 arası başvurular alınıyor. Başvurular ÖSYM'nin resmi sitesinden yapılacak. Sınav 7 Aralık 2024'te Ankara'da yapılacak. Başvuru şartları ve detaylar için ÖSYM'nin resmi sitesine başvurulabilir.

Adalet Bakanlığı, uzun süredir beklenen İcra Müdür ve İcra Müdür Yardımcıları Seçme Sınavı tarihini açıkladı. Bu kapsamda, 24-30 Ekim 2024 tarihleri arasında başvurular alınmaya başlandı.

Başvurular Nereden ve Nasıl Yapılacak?

Adaylar, başvurularını Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) resmi internet sitesi olan ais.osym.gov.tr üzerinden gerçekleştirebilirler. Başvuru şartlarını sağlayan adaylar, sınav sürecine katılma hakkı elde edecekler.

Sınav Detayları ve Süreci

Sınav, 7 Aralık 2024 Cumartesi günü Ankara'da gerçekleşecek. Yazılı sınavda adaylara, 35 soruluk Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi ile 45 soruluk Alan Bilgi Testi uygulanacak. Başarılı olan adaylar, yazılı sınavı geçtikten sonra sözlü sınava katılmaya hak kazanacaklar.

Başvuru Şartları Neler?

Başvuru yapacak adayların Türk vatandaşı olmaları, 35 yaşını doldurmamış olmaları, hukuk fakültesi, adalet meslek yüksekokulu veya adalet ile ilgili ön lisans programlarından mezun olmaları gerekmektedir. Yurt dışında eğitim almış adaylar için denklik belgesine sahip olmaları da şarttır. Ayrıca, kamu haklarından mahrum olmamak, erkek adayların askerlikle ilişiğinin bulunmaması veya askerlik görevini yapmış ya da ertelemiş olmaları gerekmektedir.

Daha fazla bilgi ve detaylı başvuru şartları için ÖSYM'nin resmi internet sitesi ziyaret edilebilir.